Forkastelig!

Klatt, gulp og gøgge er et lite utvalg av de ordene i det norske språket jeg ikke helt klarer å sette pris på. Det er et flertall synonymer man kan bruke i stedet for disse ufyselige ordene, men allikevel velger noen og forpeste språket på denne måten. Hvis jeg noen gang skulle være så uheldig å høre setningen «jeg gulpet opp en klatt med gøgge», akter jeg og tre fremmedobjekter langt inn i øregangen for å forsikre meg om at jeg aldri hører noe så forkastelig igjen. Amen.

ore

Stikkord: , , , ,

3 kommentar to “Forkastelig!”

  1. ung og uerfaren Says:

    Meeen hva med gulpeklatt, gøggeklatt eller gulpegøgge hm hæ hm hm hæ? Og hva om Horatio hadde kommet med et av disse ordene?

  2. Lene Says:

    Jeg gulpet opp en klatt med gugge…

  3. Onkel Oscar Says:

    Nå var det alt for lenge siden jeg sist leste et blogginnlegg som var morsomt nok til å le høyt av 🙂
    Akk, så sant!

Legg igjen en kommentar

